28 czerwca 2011

przerwa w nauce

http://nwn9.wordpress.com/2011/01/15/


Przed trzema tygodniami musiałam, zmniejszyć intensywność nauki. Z dnia na dzień przestałam się uczyć. Miałam do wyboru przyłożyć się do nauki, na egzaminy na uczelni, zdać je i mieć trzy miesiące wolnego, co za tym idzie czas na naukę języków, lub uczyć się wszystkiego po trochu, w rezultacie nie umieć nic, i mieć wielce prawdopodobną "kampanie wrześniową" ;) . Gdyby tak było musiałabym się uczyć przez wakacje i języki znów poszłyby na dalszy plan itd. Wybrałam pierwsze wyjście ;)
 
Od jutra chcę wrócić do angielskiego i francuskiego, trochę się tego obawiam, ponieważ, czuję, że wszystkie postępy jakie wcześniej zrobiłam... zniknęły. Po trzech tygodniach!!! Nie wiem czy rozpoczynać Assymila od początku, czy kontynuować naukę? Muszę to sobie jakoś zorganizować.  

To taki krótki wpis, wrócę jutro do tematu, rozszerzę go :) 

7 komentarzy:

  1. Jeżeli uczyłaś się na pamięć i słowka ci się w większości utrwaliły to szybka powtórka powinna wystarczyć do przypomnienia materiału. Nie zauważyłam u siebie by przerwa do miesiaca miała jakiś istotny wpływ na szybki powrót do kontynuacji nauki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Polecałabym przejrzeć go tylko i kontynuować:) - szybko zobaczysz, że to tylko takie wrażenie, że postępy zniknęły:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też myślę, że kontynuować. Na początku będzie Ci pewnie trochę ciężko, ale po jakimś czasie mózg wskoczy z powrotem na tryb "językowy" i będzie ok :).
    A poza tym - nie zdążyłam pod poprzednim wpisem, gratulacje!

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki za wszystkie komentarze ;) zrobię jak piszecie :) Mam nadzieję, że w dalekich zakątkach mojej pamięci znajdują się te słówka ;P

    OdpowiedzUsuń
  5. znajdują, znajdują i same wrócą :) Polecam post Aruenny "Czemu służy dłuższa przerwa w nauce, czyli jak zaczęłam mówić po niemiecku" - sprawdzałem na sobie, wszystko samo się układa w główce podczas przerwy :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Holdenqu: strasznie się cieszę, że to z tą przerwą to faktycznie i u innych działa:):):) I jak mi miło, że polecasz mój tekst:):):)

    OdpowiedzUsuń
  7. czytałam holdenqu :) mam nadzieję, że u mnie też tak będzie :P

    OdpowiedzUsuń